zondag 5 april 2015

Onvergetelijk

1 April 2015, een dag om nooit te vergeten

Samen met Jan Bazen op pad als Heelmeesters


1 April 2015 zal in elk geval voor Jan en mij een onvergetelijke belevenis en herinnering zijn. Of dat we 40 jaar in de tijd terug waren tijdens de 1 aprilfeesten.

Het begon allemaal op de zeer vroege ochtend om 7.00 uur in het restaurant van De Nymph, waar de Spanjaarden zich verzamelden en we gezamenlijk  ontbeten.












Na het schminken volgde om 9.00 uur de instructies van El Commandante en maakte ik van de gelegenheid gebruik de gastvrije Spanjolen te bedanken en toonde ik het vloeibare Spaanse zaad en het verdroogde Geuzenzaad, dat wij die dag zouden aanbieden aan het publiek.

Jan vermaakte de dames met zijn kijkdoos: De doos van Toos, waarin vulgair gegluurd kon worden. 

Het koste vaak grote moeite de dames aan het gluren te krijgen, maar na lang aandringen, waarbij Jan de dames wist te overtuigen dat het hun liefdesleven zou opkalefateren, namen ze toch maar een kijkje in de doos.




Mijn aanbod was onder andere de pillen tegen chagrijn. Pillen met een gat in het midden. Ik vertelde de 'patiënten' dan: ,,De meeste mensen zien er geen gat in,...... maar de pillen werken als een tiet!'', en liet dan een silicone tiet zien. 


Verder hadden we eikels op sterk water, een kikker voor de kikkerproef. De kunsttiet werd ook ingezet tegen tepelvrees, waar vooral de Spanjool Jac. de hele dag om het half uur mee behandeld werd zodat hij aan het eind van de dag helemaal genezen was!

Om 13.00 uur was het tijd voor de lunch met broodjes en soep in Mi Amigo. 

El Commandante heb ik nog wat moed ingesproken en van wat wonderpillen voorzien.


Daarna nog even een groepsfoto, en toen vertrokken de Spanjolen naar de Veerweg voor de aankomst van de Geuzen. 


Jan en ik zijn weer verder gegaan met het vermaken van het publiek in het centrum van 't Brieltje.










In de kijkdoos hadden we de foto van de Brielse Langebenenman geplaatst en als de gluurster even gekeken had, trok Jan met een touwtje een bordje met daar op 1 APRIL omhoog. Misschien flauw, maar het werkte wel. 

Bij de poort vermaakte Jan de dames en een wel heel erg nieuwsgierig geusje met zijn kijkdoos.

Buiten de poort overlegde ik nog even met Harry Kamma (voormalig huisarts) mijn geneeswijze. 

Harry nam zeer geïnteresseerd kennis van mijn silicone tiet. 

Daarna voorzag ik de Spanjolen van wonderpillen in de hoop dat er deze keer een heel andere uitkomst zou plaats vinden. Maar helaas, het mocht niet baten.



De BBQ aan het eind van de dag in de tuin van Maarland 38 was een voortreffelijke afsluiting van een koude, maar onvergetelijke              1 aprilviering. 

De door Jan en mij gebruikte spullen hebben we geschonken aan het Kruithuis.




Alle vrienden bedankt voor deze fantastische 1 aprilviering, waardoor jullie ervoor gezorgd hebben dat ik - bij goede gezondheid - volgend jaar weer van de partij zal zijn, of jullie dat nu leuk vinden of niet.

Rens

Geen opmerkingen:

Een reactie posten