donderdag 28 november 2013

Den Briel in rep en roer deel 8

OPRUIEN

Zojuist het boek 'De toekomst van de vestingstad' ontvangen, mij toegestuurd door Johan Wessels. Inmiddels stond het boekje ook op internet, dus had er al kennis van genomen. Maar ben blij het boek in handen te hebben. Ik moet zeggen dat ik het onvoorstelbaar vind, dat er zoveel geld is uitgegeven, aan een plan waarin gesuggereerd wordt dat de wallen VERPLAATST gaan worden. Het is een idee tot uitbreiding van wallen om Den Briel, wat heel iets anders is dan de wallen verplaatsen. Erg jammer dat er daardoor een hoop onrust, ongeloof en verontwaardiging is ontstaan onder de bevolking en met name Briellenaren die al generaties lang t' Brieltje in hun ziel hebben. Dat zal een zinvolle discussie over wat er met Den Briel moet gebeuren om er voor te zorgen dat het niet inslaapt een heel stuk moeilijker maken. Want het laatste is waar alles uiteindelijk omgaat. Wat er verder allemaal bijgehaald wordt maakt alles alleen maar onnodig complexer. En het uitbreiden met nieuwe wallen zal zeker de komen de jaren en denkelijk wel nooit kunnen plaatsvinden. Dus waarom met al die onzin voor de dag komen? Ik noem dat opruien, maar dan op de verkeerde manier. Ik blijf alles op de voet volgen.

Een droom die wel altijd een droom zal blijven.

Rens van Adrighem.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten