zondag 16 juni 2013

Ingezonden

Dat er veel gesleuteld wordt aan ons Brieltje is niet meer tegen te houden. Wie zijn wij. We kunnen zeggen dat we het er niet mee eens zijn maar dat wil niet helpen. Er zijn TEVEEL NIET BRIELLENAREN in Den Briel komen wonen en die hebben niet de achtergrond als wij. Ik ben uiteindelijk ook import, maar door mijn ouders en grootouders van weerszijden Briellenaren, voel ik me ook een ECHTE. Het laat me ook niet los dat ze Den Briel zo slecht behandelen. We hebben alleen Maarten de Pijper als echte Briellenaar nog in de gemeenteraad. Die kan in zijn eentje ook niets klaarmaken. Allemaal import verder. Wat mij het meest ergert is dat de IMPORT net doet of Brielle van hen is en ze mee kunnen praten over wat hier allemaal gebeurd is!!! Het feit alleen al dat de gemeente geen haast maakt met de verbouwing van het Streekarchief (die hebben veel te weinig kluisruimte) blijkt dat ze de geschiedenis van ons Brieltje niet zo nauw nemen.
Een Briellenaar.


Deze ontwikkelingen begonnen zich eind jaren '70 al te ontwikkelen. Dat was een van de redenen dat wij afscheid namen van Den Briel en emigreerden naar Spanje, inmiddels 30 jaar geleden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten